Getting Heads Together: Ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με συμμετοχή του ΠΤΠΕ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Getting Heads Together

Ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με συμμετοχή του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας

Το πρόγραμμα Getting Heads Together επιχειρεί να συνδυάσει την εμπειρία των στελεχών της εκπαίδευσης σε ηγετικές θέσεις με τις θεωρίες ανάπτυξης, προσωπικής και επαγγελματικής. Κεντρικός στόχος είναι να αναπτυχθεί και να ελεγχθεί στην πράξη ένα μοντέλο ανάπτυξης της σχολικής ηγεσίας-επαγγελματικής ανάπτυξης. Σύμφωνα με την έρευνα που αφορά την ανάπτυξη των ατόμων, προσωπική και επαγγελματική, τα άτομα που ασκούν ηγεσία στην εκπαίδευση μπορούν να ασκήσουν αποτελεσματικότερα τον ρόλο τους αν υποστηριχθούν να κατανοήσουν σε βάθος το πώς οι ίδιοι/ες νοηματοδοτούν συνήθως τις προκλήσεις αυτές και, ενδεχομένως, να τις επαναπροσδιορίσουν μέσα από την εκπαίδευσή τους στο πλαίσιο του προγράμματος. Τα στελέχη της εκπαίδευσης που ασκούν ηγετικό ρόλο στο εκπαιδευτικό πλαίσιο (π.χ., διευθυντές/διευθύντριες, υποδιευθυντές/ υποδιευθύντριες, σύμβουλοι εκπαίδευσης κ.ά.) έρχονται αντιμέτωποι/ες με σύνθετες καταστάσεις και προκλήσεις στο πλαίσιο του ρόλου τους. Η συμμετοχή των διευθυντικών στελεχών της εκπαίδευσης στο πρόγραμμα Getting Heads Together τους κινητοποιεί προκειμένου να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να συνομιλήσουν σχετικά με τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στις διάφορες χώρες. Συγχρόνως, εκθέτει τους συμμετέχοντες/συμμετέχουσες σε διαφορετικούς τρόπους σκέψης και πρακτικές, προάγοντας την προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη των διευθυντικών στελεχών και τις ικανότητες για συνθετότερη σκέψη και ανταπόκριση στις επαγγελματικές προκλήσεις.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, θα αναπτυχθεί σχετικό υλικό που θα διατεθεί ελεύθερα για εκπαίδευση και άλλων ενδιαφερόμενων και θα ενισχυθεί η σχετική θεωρία μέσα από πιλοτικές ερευνητικές δράσεις. Στόχος είναι να προταθεί ένα μοντέλο που μπορεί να υποστηρίξει ηγετικά στελέχη, όπως διευθυντές/διευθύντριες της Α΄βάθμιας και της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα στοχεύει στο:

  • να αναπτυχθεί μοντέλο ή μοντέλα για καλλιέργεια μιας μετασχηματιστικής ανάπτυξης των ηγετικών στελεχών της εκπαίδευσης 
  • να αναπτυχθεί υποστηρικτικό υλικό με βάση τα παραπάνω μοντέλα
  • να δημοσιευτούν μελέτες περίπτωσης ως τεκμηρίωση των αποτελεσμάτων του προγράμματος που να αναφέρονται στην μετασχηματιστική αλλαγή-πρόοδο των ηγετικών στελεχών που συμμετείχαν
  • να γραφτεί ένα ερευνητικό άρθρο εκπαιδευτικής πολιτικής που θα παρουσιάζει τη νέα γνώση που αποκτήθηκε και θα συνεισφέρει στο σχετικό πεδίο

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν ως εταίροι διάφοροι εκπαιδευτικοί φορείς από πέντε διαφορετικές χώρες. Συγκεκριμένα, συμμετέχουν δύο πανεπιστημιακά ιδρύματα, το Πανεπιστήμιο του Gloucester, UK, που είναι και ο συντονιστής του προγράμματος, και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας/Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης. Επίσης, συμμετέχουν δημόσια και ιδιωτικά σχολεία από την Ελλάδα, την Μ. Βρετανία, την Πολωνία, τη Λιθουανία και την Τουρκία. Το υλικό και οι γνώσεις που θα αναπτυχθούν στο πλαίσιο του παραπάνω προγράμματος θα διαχυθούν κατάλληλα στις εκπαιδευτικές μονάδες των χωρών που συμμετέχουν και στα σχολεία της Ευρώπης γενικότερα.

Σχετικοί σύνδεσμοι: